Ogłoszenie

Przekierowanie na inne forum !!

  • Index
  •  » Skrypty
  •  » [8.4+][Actions] Item Upgrade System RPG

#1 2009-07-13 20:53:56

Dantez

http://img196.imageshack.us/img196/8780/adminugs.png

Zarejestrowany: 2009-07-08
Posty: 36
Punktów :   

[8.4+][Actions] Item Upgrade System RPG

Skrypt by Deaven



Witam, przejdę od razu do rzeczy, ponieważ skrypt nie podoba mi się skrypt Gelia (forma dodawania ataku itd. oraz kilka innych rzeczy, wykonanie jest jak najbardziej w porządku) postanowiłem napisać swój własny upgrade system. Zanim dobrałem odpowiednio cechy mojego skryptu minęło trochę czasu, jednak teraz mogę zaprezentować Wam pełną wersję tegoż systemu, nadającego się przede wszystkim na OTS RPG. Czemu? A no temu, że mój skrypt nie dodaje % tylko wyznaczoną przez gracza liczbę pkt. Dodatkowo każdy atrybut ma przypisany własny kamień, dzięki któremu możemy zmieniać właściwości sprzętu. A więc na początek porcja screenów:

http://img25.imageshack.us/img25/3166/beztytuutwh.jpg
http://img223.imageshack.us/img223/8575/beztytuu1w.jpg



Od lewej:
1 - attack
2 - defense (obrona tarczy i broni)
3 - armor (pancerz)
Jak widać w zależności od tego czy chcemy ulepszyć atak, bądź obronę musimy użyć innego kamienia. Teraz przejdźmy do skryptu.
Robimy 3 pliki lua w actions (każdemu nadajemy inna nazwę)

nazwa1.lua

Spoiler:

function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
local ile = 1
local atk = getItemAttack(item2.uid)
if item2.uid ~=0 then
descr = "Values: "
if(atk ~= 0) then
setItemAttack(item2.uid, atk + ile)
doSendMagicEffect(topos,CONST_ME_MAGIC_BLUE)
doRemoveItem(item.uid,1)
else
doPlayerSendCancel(cid,"You can't upgrade this.")
end
return TRUE
end
return FALSE
end

nazwa2.lua

Spoiler:

function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
local ile = 1
local def = getItemDefense(item2.uid)
if item2.uid ~=0 then
descr = "Values: "
if(def ~= 0) then
setItemDefense(item2.uid, def + ile)
doSendMagicEffect(topos,CONST_ME_MAGIC_GREEN)
doRemoveItem(item.uid,1)
else
doPlayerSendCancel(cid,"You can't upgrade this.")
end
return TRUE
end
return FALSE
end

nazwa3.lua

Spoiler:

function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
local ile = 1
local arm = getItemArmor(item2.uid)
if item2.uid ~=0 then
descr = "Values: "
if(arm ~= 0) then
setItemArmor(item2.uid, arm + ile)
doSendMagicEffect(topos,CONST_ME_MAGIC_BLUE)
doRemoveItem(item.uid,1)
else
doPlayerSendCancel(cid,"You can't upgrade this.")
end
return TRUE
end
return FALSE
end

I w actions.xml:

Spoiler:

<action itemid="8300" script="nazwa1.lua" />
<action itemid="8310" script="nazwa2.lua" />
<action itemid="8306" script="nazwa3.lua" />

Mam nadzieję, że spodoba się Wam mój system, teraz chciałem jeszcze napisać kilka uwag dla osób które chcą zainstalować skrypt u siebie:
I

ID przedmiotów:

Spoiler:

8300 - attack gem
8310 - defense gem
8306 - armor gem

Można nazwy zmienić w items.xml

II

Ponieważ przedmioty te nie są lootem żadnego potwora, można je umieścić w SMS SHOPIE, jednak wg mnie najlepiej ustawić je jako loot bosów (POI, INQ, bądź jakichkolwiek innych).
Zalety systemu

- Po wykonaniu wszystkich zadań gracz nadal może "zmieniać swoją broń".
- Teraz miecz i obuch nie będą ostawać od toporów!
- Twój ulubiony pancerz może być najlepszy!
- każdy przedmiot może ulec przemianie, nawet chain armor, tylko czy jest to opłacalne... (w koncu można szpanować leather setem )

Offline

 
  • Index
  •  » Skrypty
  •  » [8.4+][Actions] Item Upgrade System RPG

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.indygo.pun.pl www.resocjalizacja2009uj.pun.pl www.farmacjacmumk.pun.pl www.petparty.pun.pl www.lolzone.pun.pl